TSMT® torna / Betanítás / Kontroll
3 hónapos kortól
A TSMT® (Tervezett Szenzomotoros Tréning) egy tudományosan megalapozott, mozgásalapú fejlesztő módszer, amely az idegrendszer érését, a mozgáskoordinációt, az érzékelési folyamatokat és a figyelmi működést támogatja.
A tréning egy jól felépített, személyre szabott gyakorlatsor segítségével segíti a gyermek fejlődését, legyen szó mozgásfejlődési eltérésről, figyelmi nehézségről, viselkedéses elakadásokról vagy tanulási problémák megelőzéséről.
A TSMT® fejlesztés különlegessége, hogy a gyermek saját tempójához és képességeihez igazodva, otthon is biztonságosan végezhető formában tanulja meg a gyakorlatsor elemeit.
Mikor ajánlott a TSMT®?
mozgásfejlődési lemaradás vagy kimaradó mozgásminták
egyensúlyi és koordinációs nehézségek
érzékszervi túl- vagy alulérzékenység
figyelmi zavarok, túlmozgékonyság
beszédfejlődési késés vagy megkésett beszédfejlődés
tanulási nehézségre utaló korai jelek
viselkedéses elakadások (szorongás, nehéz alkalmazkodás)
iskolai beválás támogatása, tanulási alapok erősítése
A módszer csecsemőkortól egészen iskoláskorig hatékonyan alkalmazható.
TSMT® torna – hogyan zajlik?
1. Állapotfelmérés
A folyamat egy részletes szenzomotoros felméréssel indul, amely feltérképezi a gyermek mozgás-, figyelem- és érzékelési működését. Ez alapján készül el a személyre szabott tréningprogram.
2. Betanítás – otthon végezhető gyakorlatsor
A betanítás során a gyermek és a szülő megtanulja a feladatsor minden elemét.
A hangsúly a:
helyes kivitelezésen,
biztonságos gyakorláson
és a megfelelő tempón van.
A ráhangolódás, a sikerélmény és a motiváció kiemelten fontos része a folyamatnak.
3. Kontroll alkalmak
A kontroll során:
ellenőrizzük a fejlődést,
szükség esetén módosítjuk a gyakorlatsort,
új feladatokat illesztünk be,
megerősítjük a szülőt a helyes otthoni gyakorlásban.
A kontrollok biztosítják, hogy a gyermek mindig az aktuális fejlettségi szintjének megfelelő gyakorlatokat végezzen.
Miben segít a TSMT®?
harmonikusabb mozgás és stabilabb egyensúly
fejlődő figyelem és önszabályozás
javuló beszéd- és kommunikációs készségek
csökkenő szorongás, kiegyensúlyozottabb viselkedés
jobb iskolai beválás és tanulási készségek
erősödő kitartás és önbizalom
együttműködőbb, magabiztosabb működés a hétköznapokban
Célunk:
Olyan személyre szabott TSMT® program biztosítása, amely hatékony, érthető és otthon is könnyen alkalmazható, és amely valódi, mérhető fejlődést hoz a gyermek mindennapi életében.
Foglalkozás ára: 8.000 – 20.000 Ft
max. 50 perc
Helyszín: 2030 Érd, Bagoly u. 118.
Oktatónk
Kürtösiné Pápai Adrienn vagyok, gyógypedagógus, kétgyermekes édesanya.
Jelenleg egy általános iskolában dolgozom fejlesztőpedagógusként, egyéni és kiscsoportos fejlesztéseket tartok. 2024-ben sikeresen elvégeztem a Longikid® vizsgáló képesítést, 2025 óta pedig egyéni TSMT® terapeuta vagyok. A munkám a hivatásom is, hiszem, hogy mindegyik gyermekhez megvan a kulcs, hogyan lehet legjobban kapcsolódni hozzájuk és hogyan tudjuk a legjobban kibontakoztatni a képességeiket.
Mikor megismerkedtem a TSMT (Tervezett Szenzo-Motoros Tréning) módszerrel, azonnal magával ragadott a terápia lendülete, sokszínűsége, a feladatok mögött húzódó tudatosság és szakmai háttér. A TSMT lényege, hogy a begyakorolt és kellő ismétlésszámban végzett nagy- és finommozgásokon keresztül érleli az idegrendszert, fejleszti a készségeket, pl. a figyelmet, az emlékezetet, az érzékelést, a tájékozódást. A terápiában használatos eszközök változatosak és sokszínűek. Minden cselekvést mondókával, énekléssel, beszéddel kísérünk, hogy a mozgással együtt fejlődjön a ritmusérzék, kialakuljanak a mozgásos szinkronok is. Mindemellett pedig a gyermekben kialakulhat a biztonságérzet, a szabály- és feladattudat, a közös tornázás pedig erősíti a szülő-gyermek kapcsolatot, amit édesanyaként az egyik legfontosabb tényezőnek tartok.
A TSMT terápia a gyermek 3 hónapos korától 11 éves koráig terjedően alkalmazható. A kapcsolatfelvétel után történik egy bemeneti mérés, ez a Longitudinális Komplex Vizsgálat (Longikid®). Először a szülő által előzőleg kitöltött részletes anamnézist és szenzoros feldolgozási kérdőívet beszéljük át, majd kezdődhet a vizsgálat. Játékos keretek között és sokféle eszköz segítségével nézzük meg többek között a gyermek nagymozgását, izomtónusát, figyelmét, emlékezetét, manipulációs- és nyelvi készségeit. A vizsgálat kiértékelését egy szoftver segítségével a terapeuta végzi. A felmérés eredménye alapján kiderül, van-e szükség kiegészítő vizsgálatokra, illetve ajánlott-e elkezdeni az egyéni vagy csoportos tornát. Az egyéni terápia során a terapeuta által összeállított feladatsort a szülő és gyermeke otthon gyakorolják hetente több alkalommal. A csoportos terápiában a foglalkozásokat a terapeuta tartja, egyszerre 4-8 gyermeknek.
Milyen problémákkal, tünetekkel kereshetnek?
- Megkésett mozgásfejlődés (nem kúszik, mászik stb.)
- Megkésett beszédfejlődés
- Mozgásos ügyetlenség, bizonytalan egyensúly
- Nem szeret rajzolni, írásképe rendezetlen
- Figyelme csapongó, nehezen koncentrál
- Lassan és nehezen tanul, a megtanult tananyagot nem tudja felidézni
- Feladattudata nem kialakult, szabályokat nehezen tart be
- Beilleszkedési-, tanulási- vagy magatartásproblémák (BTMN)
- Sajátos nevelési igényű (SNI)
Szeretettel várok minden érdeklődőt és családot!



