LongiKid® – Komplex állapotfelmérés
5 éves kor alatt
A LongiKid® már egészen 3 hónapos kortól segíti a gyermekek természetes fejlődését, mozgásának érését és az idegrendszer harmonikus működését.
A gyermekkor első éveiben alakulnak ki azok az idegrendszeri alapok és készségek, amelyek meghatározzák a későbbi mozgás-, tanulási, viselkedési és szociális működést — ezért kiemelten fontos a tudatos, játékos és életkorhoz igazított támogatás.
Kinek ajánlott?
A foglalkozás ideális választás, ha a gyermeknél megfigyelhető:
eltérő mozgásfejlődés (kimaradó vagy később megjelenő mozgásminták)
egyensúlyi nehézségek, bizonytalan mozgás
figyelmi, együttműködési elakadások
érzékenység hangokra, érintésre, fényekre vagy bizonyos helyzetekre
visszahúzódó vagy túlzottan aktív viselkedés
bizonytalanság finommotorikai feladatokban
nehezebb óvodai beilleszkedés
De akkor is nagy támogatást jelent, ha a szülő szeretné tudatosan segíteni gyermeke fejlődését.
Mit fejlesztünk a foglalkozásokon?
Korai fejlődési szakasz (3 hónapostól 3 éves korig)
mozgásfejlődés támogatása (forgás, kúszás, mászás, járás)
reflexek integrációjának segítése
testtartás, izomtónus és egyensúly fejlesztése
szenzoros ingerek feldolgozásának támogatása
korai figyelem és kommunikáció fejlesztése
Óvodás kor (3–5 éves korig)
nagymozgások, testtudat és koordináció fejlesztése
finommotorika és grafomotoros alapok erősítése
figyelmi funkciók, feladattartás és önszabályozás
téri tájékozódás, irányok felismerése
vizuális, auditív és taktilis észlelési folyamatok támogatása
Hogyan zajlanak a foglalkozások?
játékos, oldott hangulatban
100% gyermekközpontú megközelítéssel
az aktuális fejlettségi szinthez igazítva
sok mozgással, eszközzel és tapasztalati tanulással
erőltetés nélkül, sikerélményekre építve
A foglalkozás végén a szülők rövid, érthető visszajelzést kapnak a gyermek haladásáról és az otthon is alkalmazható támogatási lehetőségekről.
Milyen eredményeket hozhat a fejlesztés?
harmonikusabb mozgás és stabilabb egyensúly
magabiztosabb viselkedés és együttműködés
fejlődő figyelem és önszabályozás
javuló finommotorika, kézügyesség
könnyebb óvodai alkalmazkodás
kiegyensúlyozottabb idegrendszeri működés
nagyobb önbizalom, több sikerélmény
Célunk:
Hogy a gyermek biztonságban, örömmel, motiváltan fejlődjön, és a lehető legjobb alapokkal induljon tovább az óvodai és majd az iskolai kihívások felé.
5 éves kor felett
A LongiKid® célja az idegrendszer finomhangolása, a tanulási alapok megerősítése, a figyelmi és önszabályozási funkciók támogatása, valamint a magabiztos iskolakezdés és iskolai beválás elősegítése.
Ebben az életkorban már jól látható, mely területek működnek erősen, és melyek igényelnek célzott fejlesztést ahhoz, hogy a gyermek könnyedén, sikerélménnyel teljesíthesse az iskolai feladatokat.
Kinek ajánlott?
A foglalkozás különösen hasznos, ha a gyermeknél megfigyelhető:
figyelmi elakadások, impulzivitás
finommotorikai nehézségek, ügyetlen ceruzafogás
olvasás-, írás- vagy számolás-előkészítő területek bizonytalansága
nehézségek a szabálykövetésben vagy feladathelyzetben maradásban
túlzott fáradékonyság vagy túlmozgékonyság
érzékszervi túl- vagy alulérzékenység
tartás- és koordinációs problémák
tanulási nehézségre utaló korai jelek
De akkor is kiváló választás, ha a szülő szeretné elősegíteni a gyermek gördülékeny iskolai indulását.
Mit fejlesztünk a foglalkozásokon?
Tanulási alapok megerősítése
figyelem, koncentráció, feladattartás
munkamemória és sorbarendezési képességek
hanghallás, ritmusérzék, irányok felismerése
vizuális és auditív észlelési folyamatok fejlesztése
Grafomotorika és finommotorika
kézügyesség, szem–kéz koordináció
ceruzafogás, vonalvezetés és precizitás
írásmozgások előkészítése
rajzolási és szerialitási készségek fejlesztése
Mozgáskoordináció és testtudat
egyensúlyfejlesztés
keresztirányú mozgások, két agyfélteke együttműködése
helyes testtartás, stabilitás
mozgás–figyelem összerendezése
Érzelmi és viselkedéses önszabályozás
feladatváltás gyakorlása
impulzuskontroll és türelem fejlesztése
önbizalom, kitartás, sikerorientált működés támogatása
Hogyan zajlanak a foglalkozások?
oldott, támogató légkörben
mozgásos és szenzoros elemekkel kiegészítve
játékos, élményszerű feladatokkal
a gyermek aktuális erősségeire építve
fokozatosan növekvő kihívással és sok sikerélménnyel
A foglalkozás végén a szülők rövid, érthető visszajelzést kapnak a gyermek fejlődéséről és az otthon is alkalmazható tippekről.
Milyen eredményeket hozhat a fejlesztés?
javuló figyelem és önszabályozás
fejlődő írás-, olvasás- és számolás-előkészítő készségek
magabiztosabb mozgás, stabilabb testtudat
könnyebb iskolai alkalmazkodás
jobb együttműködés és feladattűrés
erősödő önbizalom és lelki stabilitás
motivált, kiegyensúlyozott tanulási működés
Célunk:
Hogy a gyermek magabiztosan, örömmel és stabil alapokkal lépjen be az iskolai életbe, és ott is hosszú távon sikeresen, kiegyensúlyozottan tudjon működni.
Foglalkozás ára: 25.000 -28.000 Ft
max. 90 perc
Helyszín: 2030 Érd, Bagoly u. 118.
Oktatónk
Kürtösiné Pápai Adrienn vagyok, gyógypedagógus, kétgyermekes édesanya.
Jelenleg egy általános iskolában dolgozom fejlesztőpedagógusként, egyéni és kiscsoportos fejlesztéseket tartok. 2024-ben sikeresen elvégeztem a Longikid® vizsgáló képesítést, 2025 óta pedig egyéni TSMT® terapeuta vagyok. A munkám a hivatásom is, hiszem, hogy mindegyik gyermekhez megvan a kulcs, hogyan lehet legjobban kapcsolódni hozzájuk és hogyan tudjuk a legjobban kibontakoztatni a képességeiket.
Mikor megismerkedtem a TSMT (Tervezett Szenzo-Motoros Tréning) módszerrel, azonnal magával ragadott a terápia lendülete, sokszínűsége, a feladatok mögött húzódó tudatosság és szakmai háttér. A TSMT lényege, hogy a begyakorolt és kellő ismétlésszámban végzett nagy- és finommozgásokon keresztül érleli az idegrendszert, fejleszti a készségeket, pl. a figyelmet, az emlékezetet, az érzékelést, a tájékozódást. A terápiában használatos eszközök változatosak és sokszínűek. Minden cselekvést mondókával, énekléssel, beszéddel kísérünk, hogy a mozgással együtt fejlődjön a ritmusérzék, kialakuljanak a mozgásos szinkronok is. Mindemellett pedig a gyermekben kialakulhat a biztonságérzet, a szabály- és feladattudat, a közös tornázás pedig erősíti a szülő-gyermek kapcsolatot, amit édesanyaként az egyik legfontosabb tényezőnek tartok.
A TSMT terápia a gyermek 3 hónapos korától 11 éves koráig terjedően alkalmazható. A kapcsolatfelvétel után történik egy bemeneti mérés, ez a Longitudinális Komplex Vizsgálat (Longikid®). Először a szülő által előzőleg kitöltött részletes anamnézist és szenzoros feldolgozási kérdőívet beszéljük át, majd kezdődhet a vizsgálat. Játékos keretek között és sokféle eszköz segítségével nézzük meg többek között a gyermek nagymozgását, izomtónusát, figyelmét, emlékezetét, manipulációs- és nyelvi készségeit. A vizsgálat kiértékelését egy szoftver segítségével a terapeuta végzi. A felmérés eredménye alapján kiderül, van-e szükség kiegészítő vizsgálatokra, illetve ajánlott-e elkezdeni az egyéni vagy csoportos tornát. Az egyéni terápia során a terapeuta által összeállított feladatsort a szülő és gyermeke otthon gyakorolják hetente több alkalommal. A csoportos terápiában a foglalkozásokat a terapeuta tartja, egyszerre 4-8 gyermeknek.
Milyen problémákkal, tünetekkel kereshetnek?
- Megkésett mozgásfejlődés (nem kúszik, mászik stb.)
- Megkésett beszédfejlődés
- Mozgásos ügyetlenség, bizonytalan egyensúly
- Nem szeret rajzolni, írásképe rendezetlen
- Figyelme csapongó, nehezen koncentrál
- Lassan és nehezen tanul, a megtanult tananyagot nem tudja felidézni
- Feladattudata nem kialakult, szabályokat nehezen tart be
- Beilleszkedési-, tanulási- vagy magatartásproblémák (BTMN)
- Sajátos nevelési igényű (SNI)
Szeretettel várok minden érdeklődőt és családot!



